EU pályázatok, hitelek, kockázati tőke és egyéb források vállalkozóknak, non-profit szervezeteknek

Milyen költségekkel számoljunk egy SEO kampány során?

2015. március 10. (kedd) Írta: ForrasCentrum

A kérdés, jogos hogy egy KKV milyen költségekre számíthat egy keresőoptimalizálási kampány alkalmával. Ezzel kapcsolatban megkérdeztük Evenich Andrást a kulcsszo.hu SEO szakértőjét aki már 2005 óta van a szakmában, hogy szerinte milyen anyagi ráfordítás az amivel,  a Google keresőben jó helyezéseket és kellő számú látogatói forgalmat tudunk elérni egy közepesen nehéz témakörben.

Mielőtt a részletekbe mennénk érdemes a költségek oldaláról másképpen nézni azokat. A hosszú évek alatt azt látom, hogy a keresőoptimalizálás mint folyamat egy olyan része az internetes jelenlétnek mely az egyik legjobb vevő és bevétel szerző forrás. Befektetés és nem költség ami hosszútávon képes a sokszorosát visszahozni egy KKV vállalkozás számára. Természetesen ehhez az is kell, hogy az elvégzett keresőoptimalizálás szakszerű legyen és jól felépített, és célzott az adott területre.

Vannak feladatok melyeket csupán 1-2szer szükséges elvégeznünk és vannak amiket havi rendszerességgel ajánlatos megtennünk.

Szerencsére egy pl: 12 hónapos SEO kampány jól megtervezhető és azok díjazása is pontosan kiszámítható. Így a vállalkozások számára is könnyen beépíthető az egyéb marketing pénzügyi részébe.

A következő kalkulációk abban az esetben érvényesek ha valamennyi munkafolyamatot egy keresőoptimalizálással foglalkozó céget bízunk meg.

SEO audit
Az egyik legfontosabb lépés, a jelen helyzet felmérése, a weboldalunk állapota a Google és a felhasználók szempontjából. Itt technikai és tartalmi felmérés történik, amivel felszínre jönnek azok a hiányosságok, esetleg veszély források melyekről a vállalkozó nem is tudott. Általában egy ilyen elemzés legalább 4-5 A4-s oldalt jelent de nem is a terjedelem számít ha nem annak tartalma.
Díja: 20.000,-Ft-tól kezdődik. Az ár függvénye az oldal jellegéből adódik, pl: csak egy kis vállalkozás aki villanyszereléssel foglalkozik akkor, kb. ebből az összegből meg is kaphatja ezt a szolgáltatást, de egy webáruház vagy egy ingatlan értékesítéssel foglalkozó rendszer már jóval e feletti árral kalkulálhat. A díjban csak elemzés és nagyon jó esetben a megoldási javaslatok is szerepelnek de a weboldal módosításért külön kell fizetni a fejlesztőknek.
Ezt a holnap elemzést elég egyszer elvégezni, ezért ez egy egyszeri költség Önnek.

Link audit
Ez is egy egyszeri szolgáltatás mely a weboldalunkra mutató linkek elemzéséből áll. Linkprofil elemzésnek is szoktuk nevezni, aminek az elsődleges célja a kártékony linkek kiszűrése, mivel azok veszélyt jelentenek a weboldalunk számára és jó tőlük minél hamarabb megszabadulni.
Az árazásnál leginkább a weboldalunkra mutató linkek száma határozza meg mert ez egy majdnem manuális munkát jelent.
A piaci ára 10.000,-Ft -tól indul (egyszeri költségnek felel meg)

Most azok SEO szolgáltatások következnek amit folyamatosan havonta célszerű végezni

Link fejlesztés ismertebb néven linképítés
Talán ez a része a holnapok keresőoptimalizálásának ahol nem biztos, hogy kellene spórolunk. Mivel a nem szakszerű módon végzett munkával nagyobb kárt lehet végezni, mint azt hinnénk. Gondolom senki sem szeretné elveszíteni azokat már megszervezz pozíciókat a Google-ból amikkel rendelkezett? Az olcsó és fekete kalapos linképítési módszerekkel sajnos ez benne van, hogy a Google Pingvin algoritmusa büntetni fogja holnapunkat. Itt arra ajánlatos figyelnie, hogy a Google irányelvek szerint történjen a link gyarapodása, amivel a vállalkozásának jó hírnevét a Brand-jét is képes lesz növelni.
Egy ilyen linképítési kampány legalább havi 40.000,-Ft -os tételtől kezdődnek.

Tartalom fejlesztés
Ezt a részt több részre bontanám, mivel nem csak blog cikkek írásából állhat mint azt sokan gondolják. Új tartalmak létrehozásával az elsődleges cél a relevancia a weboldalunk témájának erősítése, hogy a Google azt mondhassa, hogy igen ez a weboldal pl: ingatlan értékesítéssel foglalkozik és nem cipő eladással. A tartalom lehet egy új termék oldal vagy értékesítési oldal, esetleg szolgáltatásunk landing page, de lehet egy jól megírt blog bejegyzés is.
Itt most csak egy blog bejegyzés díját tudunk kb. meghatározni mely 0,6 – 1,-Ft /karakterrel számolhatunk. Egy cikk általában 2500 karaktert tartalmaz. A havi cikkek szám legalább 4-8db-ot érdemes számolnunk.

Közösségi oldalak kezelése
Ma már a közösségi oldalakon való jelenlét is fontos része a keresőoptimalizálásnak. A napi rendszerességű postolás szükséges a rajongóinkkal való kapcsolat tartáshoz, szakértő státuszunk erősítéséhez. Magyarországon a Facebook az ahol igazán nagy tömegeket tudunk elérni de azért a Google plus-t és a Twittert sem hagynám ki ebből csak kevesebb időt és pénzt szánnák rá. Vannak olyan témakörök amiben még a Pinteres oldal is kiváló látogatói forrásunk lehet, főleg női témakörökben és ott ahol portékánk vizuálisan jól bemutatható, pl. lakberendezés, utazás.
Havi 20 post elhelyezés esetében / közösségi oldal, olyan 30-40.000,-Ft körüli összeggel számolhatunk.

Mit csináljunk ha nem szeretnénk havonta ennyit fizetni?
Nincsen más hátra magunknak kell elvégezni a fenti feladatokat. Igen és ehhez szükséges az a tudás ami nélkül nem kezdhetünk hozzá. Vannak tanfolyamok ahol az alapokat megtanulhatjuk vagy SEO blogok ahol keresőoptimalizálási tippeket olvashatunk, a kulcsszó blogja is ezek közé tartozik ahol gyakorlati tudást kaphatunk. A tapasztalatot sajnos mindenkinek magának kell megszereznie. A kérdés az, hogy Önnek erre van-e ideje és kedve vagy inkább kiadja ezeket a feladatokat szakértő SEO-s számára.

Téma: Céginformáció, Webáruház |

Szóljon hozzá

Megjegyzés: A hozzászólás moderálható és törölhető.