A pályázatok benyújtása 2017. január 31-től 2019. január 31-ig, vagy a rendelkezésre álló keret kimerüléséig lehetséges.
Nem támogathatók a Közép-Magyarországon megvalósuló fejlesztések.
A pályázati kiírás célja
A hazai KKV-k jelenleg korlátozottan használják a korszerű, vállalati e-kereskedelmet támogató informatikai alkalmazásokat és folyamatmenedzsmentet, amik a jövedelemtermelés és a versenyképesség fontos elemei, ugyanakkor az infokommunikációs technológiák, eszközök, alkalmazások és szolgáltatások professzionális használata az elektronikus gazdaságba történő beilleszkedés javítása szempontjából fontos lenne. A Felhívás célja, hogy elősegítse a vállalati folyamatokat, valamint javítson a hálózatbiztonságon, a vállalatok közötti üzleti kapcsolaton különféle online elérhető üzleti szolgáltatások bevezetésének és használatának ösztönzésén keresztül.
Támogatás mértéke:
- vissza nem térítendő támogatás mértéke a GINOP 3.2.1 projekt keretében a támogatást igénylő részéről már megszerzett “Digitálisan felkészült vállalkozás” minősítés és a 3.2.1. projektben létrehozott voucher rendszerben megtalálható (minősített) infokommunikációs üzleti megoldás megrendelése esetén maximum az összes elszámolható költség 40%a lehet
- egyéb támogatást igénylő esetében az összes elszámolható költség maximum 35%-a lehet
- az igényelhető kölcsön összegének meg kell haladnia a vissza nem térítendő támogatás összegét.
Támogatás összege:
A projekt keretében igényelhető:
- vissza nem térítendő támogatás összege 1-24 millió forint (helyben telepített saját szoftver célterület esetén maximum 16 millió, a felhőalapú szolgáltatások bevezetése célterület esetén maximum 8 millió forint)
- visszatérítendő támogatás összege 1,25-37,5 millió forint lehet (helyben telepített saját szoftver célterület esetén maximum 25 millió, a felhőalapú szolgáltatások bevezetése célterület esetén maximum 12,5 millió forint)
Támogatható tevékenységek köre:
● Önállóan támogatható tevékenységek:
○ vállalati komplex infokommunikációs és mobilfejlesztések támogatása - on-premise vagy in house módon, vagyis vállalkozáson belüli IKT rendszer, illetve alkalmazás bevezetése
○ felhőalapú és egyéb online vállalati szolgáltatások, megoldások terjesztése és bevezetése a KKV-k körébe, melyek az alábbi funkcionális területekre vonatkoznak:
○ Vállalati CRM, értékesítési terület
○ Gyártási terület
○ Humán erőforrás menedzsment és bérszámfejtés
○ Kontrolling és döntéstámogatás
○ Beszerzési, logisztikai terület
○ Táv- és csoportmunka támogatás
○ Pénzügyi- számviteli terület
○ Internetes értékesítés
○ Internetes megjelenés
○ Munkafolyamat-irányítási megoldás
○ Elektronikus iratkezelési megoldás
○ Tudásmenedzsment specializált megoldás
● Kizárólag helyben telepített saját szoftver célterület esetében:
○ Adott funkcionális területhez kapcsolódó mobil technikát használó rendszer/megoldás
○ Térinformatikai és földrajzi információs specializált rendszer
○ RFID technológiát alkalmazó specializált rendszer
● Kizárólag a felhőalapú szolgáltatások célterület esetében:
○ Online fizetési megoldás
○ Szolgáltatásmenedzsment
● Önállóan nem támogatható tevékenységek:
○ kötelezően megvalósítandó nyilvánosság biztosítása
Az elszámolható költségek mértékére vonatkozó előírások
Költségtípus Minimális mértéke a célterületre jutó összes elszámolható költségre vetítve (%) Maximális mértéke a célterületre jutó összes elszámolható költségre vetítve (%) Maximális elszámolható költség összege (Ft)
Helyben telepített saját szoftver bevezetése célterület esetén
Immateriális javak beszerzésének költsége 40% 90%
Szakmai tevékenységhez kapcsolódó szolgáltatások költségei 10% 50% Tanácsadás: max nettó 96 000 Ft/embernap
Felhőalapú szolgáltatások bevezetése célterület esetén
Szakmai tevékenységhez kapcsolódó szolgáltatások költségei (a szolgáltatásbérleti díjat kivéve) 25% Tanácsadás: max. nettó 96 000 Ft/embernap
Mindkét célterület esetén
Kötelezően előírt nyilvánosság biztosításának költségei - 0,5%
Eszközbeszerzés költségei - 20% Okostelefonok és tabletek beszerzési ára: max nettó 120 ezer Ft/db
Kötelező vállalások
A támogatást igénylő a projekt pénzügyi befejezésétől számított 3 évig a támogatás visszafizetésének terhe mellett vállalja, hogy a projektet fenntartja, működteti.
Üzemi eredmény: A támogatást igénylőnek vállalnia kell, hogy a projekt befejezését követő 2. év végére az üzemi eredménye eléri a projekt keretében elnyert támogatás 25%-át.
VAGY
Elektronikus értékesítésből származó árbevétel: A támogatást igénylőnek vállalnia kell, hogy a projekt befejezését követő 2. év végére az üzemi eredménye eléri a projekt keretében elnyert támogatás 120%-át.
Pályázók köre:
Jelen felhívásra támogatási kérelmet nyújthatnak be:
● mikro-, kis-, és középvállalkozások
● melyek rendelkeznek legalább egy teljes lezárt üzleti évvel
● melyek éves átlagos statisztikai állományi létszáma a pályázat benyújtását megelőző legutolsó lezárt, teljes üzleti évben minimum 2 fő volt
● amelyek az Észak-Magyarország, Észak-Alföld, Dél-Alföld, Dél-Dunántúl, Nyugat-Dunántúl és Közép-Dunántúl régiók egyikében székhellyel, fiókteleppel, vagy telephellyel rendelkeznek és ott legalább egy fő állandó foglalkoztatottat alkalmaznak vagy alkalmazni fognak legkésőbb a projektmegvalósítás befejezéséig
● amelyek képesek teljesíteni a Felhívás 2. és/vagy 3. számú mellékletében részletezett műszaki-szakmai feltételeket, valamint a Felhívás 3.1 és 3.2 fejezetében foglaltakat képesek teljesíteni
● jogi forma szerint:
o kettőt könyvvitelt végző jogi személyiségű gazdasági társaságok
o egyéni vállalkozók, egyéni cégek
o szövetkezetek
Pályázóra vonatkozó adminisztratív feltételek:
Nem nyújtható támogatás azon pályázó részére, amely:
● amely olyan projektet kíván megvalósítani, amelynek tartalma a Felhívásban megfogalmazott célokkal nincs összhangban, valamint gazdaságilag nem életképes
● amely esetén a projekt nettó összköltsége meghaladja az utolsó lezárt évi árbevétel összegét
● amely korábban nyújtott lejárt vagy nem teljesítő Kölcsönnel rendelkezik
● amelynek a saját tőkéje a támogatási kérelem benyújtását megelőző jóváhagyott legutolsó lezárt, teljes üzleti év éves beszámolója alapján negatív
● amely nehéz helyzetben lévő vállalkozásnak minősül
● amely a pontozási rendszerben nem éri el az 40 pontot
● amellyel szemben a NAV, illetve az elő szervezete által indított végrehajtási eljárás folyamatban van a támogatási kérelem benyújtásának az időpontjában
● amely jelen projektjének elszámolható összköltsége meghaladja az utolsó lezárt évi beszámoló alapján keletkezett árbevétel összegét
Jelen pályázati kiírás keretében legfeljebb a támogatási összeg 50%-a, de maximum 12 millió forint igényelhető előlegként.
Részletesebb pályázati tájékoztatást személyes megbeszélés keretében tudunk nyújtani, ezért kérjük, szíveskedjék hívni cégünk vezetőjét:
Pigniczki Sándor: 06-20-979-9753
Téma: Széchenyi Terv, E-kereskedelem, Gépbeszerzési pályázatok, Pályázat, Gépvásárlási pályázatok |